Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

REKLAMACJE

1. Rękojmia:

a) Sprzedający (Sklep Internetowy) ma obowiązek dostarczania Klientom Towar bez wad. Ustawa Kodeksu Cywilnego przewiduje o odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi, jeżeli Towar sprzedany ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Konsumentowi;

b) Sprzedający (Sklep Internetowy) wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Towarów w stosunku do Klientów nie będących Konsumentami;

c) Reklamacje Towaru w czasie objętym rękojmią możliwa jest w dowolnej formie pisemnej poprzez wysłanie pisma na adres Siedziby firmy, lub wysłanie pisma na adres poczty elektronicznej Sprzedającego. W piśmie musi zostać zawarta informacja o jaki Towar chodzi, nr faktury lub paragonu, nr partii towaru, szczegółowy opis wady Towaru;

d) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć wadliwy Towar na adres siedziby Sprzedającego. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione lub niemożliwe, Konsument zobowiązany jest udostępnić Towar Sprzedającemu w miejscu, w którym Towar się znajduje;

e) Sprzedający jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez Konsumenta oświadczenia o realizacji uprawnień reklamacyjnych;

f) Jeżeli Towar ma wadę, Konsument może złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działać:

a. wymiany Towaru na nowy;

b. naprawy Towaru;

c. obniżenia ceny Towaru;

d. odstąpienia od Umowy – o ile wada ma charakter istotny.

g) Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może żądać wymiany Towaru na Towar wolny od wad, albo usunięcia wady Towaru. Sprzedający jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwego Towaru w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagało by nadmiernych kosztów;

h) Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od umowy. Chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad, lub usunie usterkę Towaru. Ograniczenie to nie ma zastosowania jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego, albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

2. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wad, żądać wymiany Towaru na wolny od wad, albo zamiast wymiany Towaru zażądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy, albo wymagałoby to nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.

3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wad. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

4. Jeżeli spośród sprzedanych Towarów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Towarów wolnych od wad bez szkody dla obu stron, uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy ograniczone jest tylko do wadliwych Towarów.

5. Jeżeli Towar wadliwy został zamontowany, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania Towaru po dokonaniu wymiany lub naprawy Towaru wadliwego. Konsument jest jednak wówczas zobowiązany ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę zakupionego Towaru, albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania Towaru do wysokości jego ceny.

6. Koszty naprawy lub wymiany, w szczególności koszty demontażu i dostarczenia Towaru, robocizny, materiałów, oraz ponownego zamontowania i uruchomienia, ponosi Sprzedający.

7. W przypadku odstąpienia od Umowy lub reklamacji Towaru z Zamówienia, do którego został dołączony gratis promocyjny, Klient zobowiązany jest zwrócić także przedmiot gratis, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie (zwroty). W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sklep Internetowy zwróci Klientowi cenę zwróconych lub zareklamowanych Towarów, pomniejszoną o wartość gratisu, zgodnie z ceną gratisu.

Witryna stworzona na platformie