Regulamin sklepu internetowego
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy działa pod adresem www.tobi-trade.pl i prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży opakowań jednorazowych, środków higieny, chemii gospodarczej i profesjonalnej, oraz artykułów biurowych.
2. Właścicielem sklepu jest firma TOBI-TRADE SP. Z O.O. z siedzibą w Chorzowie 41-500, ul. Katowicka 18A REGON: 386434417, NIP: 6272767782. Organem rejestrującym firmę jest Sąd Rejonowy Katowice-Wschód wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS: 0000847904.
3. Sklep Internetowy i stacjonarny prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, oraz sprzedaż bezpośrednią pod adresem: 41-500 Chorzów, ul. Katowicka 18A. Adres do korespondencji, będący jednocześnie adresem do zwrotu towaru jest taki sam jak wyżej podany adres siedziby firmy. Konto bankowe Sprzedającego to: mBank 23 1140 2004 0000 3102 8016 5873.
4.Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Sklep Internetowy :sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem internetowym www.tobi-trade.pl;
b) Sklep Stacjonarny :sklep, sprzedaż produktów i usług przez Sprzedającego pod adresem 41-500 Chorzów, ul. Katowicka 18A
c) Klient: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, dokonującą zakupu w ramach Sklepu Internetowego lub Sklepu Stacjonarnego;
d) Użytkownik: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, korzystająca ze strony www.tobi- trade.pl;
e) Sprzedający: firma TOBI-TRADE SP. Z O.O. sprzedająca towary i usługi pod nazwą TOBI-TRADE;
f) Produkt: produkty oferowane przez Sprzedającego do sprzedaży w Sklepie Internetowym i Sklepie Stacjonarnym;
g) Cena: jednostkowa cena brutto Towaru umieszczona obok informacji o Towarze w Sklepie Internetowym Sprzedającego, nie uwzględnia kosztów dostarczania Towaru na wskazany adres przez kupującego;
h) Zamówienie: zestaw Towarów i usług określonych przez Klienta lub Użytkownika Sklepu Internetowego lub Sklepu Stacjonarnego do realizacji przez Sprzedającego, zgodnie z niniejszym regulaminem;
i) Zapytanie ofertowe: zestaw Towarów i usług określonych przez Klienta lub Użytkownika Sklepu Internetowego lub Sklepu Stacjonarnego do wyceny przez Sprzedającego, zgodnie z niniejszym regulaminem;
j) Umowa Sprzedaży: umowa sprzedaży Towarów i usług w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym, a Klientem z wykorzystaniem serwisu Sklepu Internetowego lub Sklepu Stacjonarnego. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwiecień 1964r. (Dz.U.Nr16, poz.93 ze zm.). Końcową Umową Sprzedaży jest wystawiona przez Sprzedającego faktura lub paragon VAT;
k) Konsument: osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawne niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
l) Regulamin: niniejszy regulamin.
5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe dla Klienta dysponującego następującym wyposażeniem:
a) komputer klasy PC, lub laptop posiadający odpowiedni system operacyjny;
b) łącze internetowe stałe, lub internet bezprzewodowy;
c) przeglądarkę internetową obsługującą obowiązujące standardy;
d) włączoną obsługę plików Cookies;
e) aktywne konto e-mail, oraz aktualny nr telefonu.
6. Sprzedający oświadcza, że w ramach świadczenia usług opisanych w Regulaminie ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Klient akceptuje treść Regulaminu i oświadcza tym samym, że również nie naruszy powyższego zakazu.
II. ODSTĄPIENIE KONSUMENTA OD UMOWY
1. Na mocy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014.827), Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny przez poinformowanie Sklepu Internetowego o swojej decyzji o odstąpieniu Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Towaru, a w przypadku Umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczone osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
2. Aby skorzystać z prawa od odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sklep Internetowy o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia poprzez pismo wysłane pocztą na adres siedziby Sprzedającego, lub mailem na adres tobi@tobi-trade.pl Jeżeli Konsument skorzysta z możliwości odstąpienia w drodze elektronicznej tj. poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy, informacją zwrotną również drogą elektroniczną.
3. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy aby Konsument wysłał Sprzedającemu informację wykonania prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu od odstąpienia od Umowy.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sklep Internetowy zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności wynikające z zakupu Towaru, za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy. Płatności zostaną zwrócone na konto Konsumenta w taki sam sposób w jaki Konsument zapłacił Sprzedającemu za Towar. Chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Sprzedający zwróci płatności w terminie do 21 dni roboczych, od dnia w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, po otrzymaniu zwrotu Towaru od Konsumenta.
5. Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia do Sklepu Internetowego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument zobowiązany jest odesłać lub przekazać Towar osobiście do Siedziby Sprzedającego, Sklepu Internetowego niezwłocznie po przesłaniu pisma o odstąpieniu od Umowy, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sklep Internetowy o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 7 dni od dnia, w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
6. Konsument musi ponieść wszelkie koszty związane z dostarczeniem Towaru do siedziby Sprzedającego, Sklepu Internetowego. Konsument pozostaje bez prawa o zwrot poniesionych kosztów.
7. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
a) w której cena zależy od wahań kursu na rynkach finansowych, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić (zmiany cen) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter, zostaną nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań kursów na rynkach finansowych, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli;
g) w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
III. PRODUKTY
1. Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, czy też w Sklepie Stacjonarnym nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, natomiast stanowią one zaproszenie do składania zapytania oferty przez Klientów. Klient składając Zamówienie lub Zapytanie ofertowe za pomocą narzędzi dostępnych na stronie internetowej Sklepu Internetowego, telefonicznie lub w Sklepie Stacjonarnym składa chęć, kupna określonego Towaru lub usługi na warunkach podanych w niniejszym Regulaminie.
2. Ceny Towarów i usług podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
3. Sprzedający informuje, iż posiada w swojej ofercie wiele innych Towarów i usług nie będących dostępnych w Sklepie Internetowym. Wszelkie zapytania o Towary niedostępne w Sklepie Internetowym należy składać telefonicznie.
4. Sprzedający dopuszcza możliwość negocjowania podanych cen w Sklepie Internetowym i w Sklepie Stacjonarnym, jest to jednak zależne od ilości Zamawianego Towaru, oraz sposobu dostawy i formy płatności.
5. Sprzedający informuje, że aktualna dostępność Towarów w Sklepie Internetowym jest bardzo zmienna i może ulegać zmianie kilka razy dziennie.
6. Prezentowane w Sklepie Internetowym zdjęcia produktów mogą nieznacznie się różnić od oryginału. Przedstawione zdjęcia nie są częścią oferty, mają one jedynie przybliżyć Klientowi wizualne wyobrażanie na temat danego Towaru.
IV. ZAMÓWIENIA
1. Sprzedający udostępnia następujące opcje składania Zamówień:
a) poprzez stronę internetową Sklepu Internetowego, po wcześniejszym zarejestrowaniu się i utworzeniu własnego indywidualnego konta użytkownika, po zalogowaniu się za pośrednictwem nadanego loginu i hasła użytkownika. Do utworzenia własnego konta użytkowania konieczne jest zapoznanie się i akceptacja niniejszego Regulaminu. Rejestracja Klienta dokonywana jest jednorazowo. Kolejne zaś Zamówienia składane są na podstawie posiadanego przez Klienta loginu i hasła. W przypadku pominięcia procedury rejestracji złożenie zamówienia dokonane zostaje zgodnie z zasadami opisanymi w pkt. 2;
b) e-mailem na adres: tobi@tobi-trade.pl;
c) telefonicznie dzwoniąc na numer telefonu: 669 150 077 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00;
d) osobiście w siedzibie firmy 41-500 Chorzów, ul. katowicka 18A od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16. 00.
2. Podczas składania Zamówienia wymagane jest określenie:
a) nazwy, rozmiaru i ilości produktów;
b) Imienia i Nazwiska, oraz pełnej nazwy firmy odbiorcy, oraz numeru NIP firmy;
c) dokładnego adresu dostawy, oraz dokładnych danych potrzebnych do wystawienia faktury VAT, lub paragonu sprzedaży;
d) numeru telefonu kontaktowego;
e) adresu e-mail Klienta.
3. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez całą dobę.
4. Proces zamawiania Towarów poprzez stronę internetową Sklepu Internetowego składa się z następujących kroków:
a) wybór Towarów poprzez dodanie ich do koszyka, oraz określenie zamawianej ilości;
b) podanie danych wymienionych w pkt. 2, lub zalogowanie się;
c) wybór formy dostawy i płatności;
d) po podaniu przez klienta wszystkich niezbędnych danych wyświetlane jest podsumowanie Zamówienia obejmujące wszystkie informacje dotyczące Zamówienia tj.:
a. zamawiane Towary;
b. zamawiane ilości;
c. cenę jednostkową oraz łączną zamawianych Towarów (wraz z podatkiem VAT);
d. główne cechy świadczenia;
e. wybraną formę płatności;
f. wybraną formę dostawy;
g. całkowity koszt dostawy;
h. dane kontaktowe Klienta;
i. dane adresowy odbiorcy.
e. akceptację Regulaminu;
f. zatwierdzenie zamówienia.
5. W trakcie składania zamówienia, od początku do ostatniego kroku zatwierdzającego, Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych, w tym także możliwość naniesienia zmian w wyborze Towarów. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi na stronie internetowej informacjami zawierającymi odniesienia do zmiany danych. Zatwierdzanie etapu końcowego uniemożliwia modyfikację Zamówienia poprzez Sklep Internetowy. Aby móc zmodyfikować zatwierdzone Zamówienie należy skontaktować się telefonicznie z działem sprzedaży telefonicznie w terminie do 12 godzin od daty zatwierdzenia Zamówienia.
6. Klient podczas składania zamówienia ma możliwość wyboru następującej formy płatności:
a) płatność gotówką przy dostawie: taka opcja jest dostępna dla Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie Internetowym tylko i wyłącznie przy wybranej opcji dostawy „Dostawa TOBI-TRADE Opakowania”, lub „Odbiór Osobisty”;
b) przelew bankowy: przedpłata w 100% wg kwoty brutto widniejącej na Zamówieniu, ale tylko i wyłącznie po wcześniejszym potwierdzeniu Zamówienia przez pracownika działu sprzedaży TOBI-TRADE Opakowania, który skontaktuje się z Klientem telefonicznie na podany numer telefonu Klienta w terminie do 24h od momentu zatwierdzenia Zamówienia przez Klienta. Prosimy klientów, aby nie dokonywali zapłaty przed rozmową z naszym działem handlowym, ponieważ wartość Zamówienia może się różnić od faktycznej wartości wystawionej faktury lub paragonu. Może to być spowodowane np. zmianą ilości Zamawianych Towarów. O wszystkim poinformuje Klienta nasz działa handlowy telefonicznie, podając tym samym faktyczną wartość Zamówienia BRUTTO. Takie potwierdzenie Zamówienia zostanie również wysłane mailem do Klienta zaraz po zakończonej rozmowie, na tej podstawie Klient będzie mógł dokonać zapłaty, po zaksięgowaniu środków na koncie Sprzedającego Towar wg potwierdzonego Zamówienia przez dział sprzedaży zostanie wysłany do Klienta.
7. Sprzedający zastrzega sobie prawo do każdorazowej dodatkowej weryfikacji danych Klienta, informacji zawartych w zamówieniu w drodze kontaktu telefonicznego z Klientem.
8. Każdy zarejestrowany Klient, ma stały dostęp do historii wszystkich swoich zakupów, Zamówień w Sklepie Internetowym.
9. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili kliknięcia przez Klienta na przycisk zatwierdzam/potwierdzam Zamówienie. Po zawarciu Umowy sprzedaży Klient automatycznie akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego, oraz otrzymuje e-mail od Sklepu Internetowego z informację o przyjęciu Zamówienie do realizacji oraz o:
a) cenie obejmującej podatek VAT (podana cena może ulec zmianie);
b) głównych cechach świadczenia;
c) wybranej formie płatności;
d) wybranej formie dostawy.
10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
11. Klient akceptując niniejszy Regulamin wyraża zgodę na dostarczanie faktur VAT oraz w przypadku zwrotów i uznawanych reklamacji faktur korygujących VAT drogą elektroniczną. Faktury wysyłane są w formacie plików PDF pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w Zamówieniu. Oryginał dokumentu sprzedaży zostanie dołączony do wysłanego Towaru.
V. PŁATNOŚCI
1. Sprzedający prowadzi sprzedaż Towarów w Sklepie Internetowym tylko i wyłącznie za przedpłatą w 100% za Zamówienie. Zamawiający dokonuje przedpłaty za Zamówienie na podstawie otrzymanego drogą mailową potwierdzenia Zamówienia wraz z fakturą PRO-FORMĄ, FAKTURĄ VAT, PARAGONEM wystawionym przez dział sprzedaży Sprzedającego. Prosimy Klientów o nie dokonywanie wpłat na podstawie otrzymanego drogą mailową potwierdzenia Zamówienia. Należy poczekać na kontakt działu sprzedaży oraz na fakturę PRO-FORMA, FAKTURĄ VAT, PARAGON, który zostanie wysłany do Klienta drogą mailową w terminie do 24h od momentu zatwierdzenia i wysłania Zamówienia przez Klienta w Sklepie Internetowym.
2. Klient podczas składania zamówienia ma możliwość wyboru następującej formy płatności:
a) płatność gotówką przy dostawie: taka opcja jest dostępna dla Klientów, którzy dokonali zakupu w Sklepie Internetowym tylko i wyłącznie przy wybranej opcji dostawy „Dostawa TOBI-TRADE Opakowania”, lub „Odbiór Osobisty”;
b) przelew bankowy: przedpłata w 100% wg kwoty brutto widniejącej na Zamówieniu, ale tylko i wyłącznie po wcześniejszym potwierdzeniu Zamówienia przez pracownika działu sprzedaży TOBI-TRADE Opakowania, który skontaktuje się z Klientem telefonicznie na podany numer telefonu Klienta w terminie do 24h od momentu zatwierdzenia Zamówienia przez Klienta.
VI. SPOSÓB DOSTAWY
1. Klient ma do dyspozycji 3 opcje do wyboru sposobu dostawy zamówionego Towaru:
a) pierwsza opcja to ODBIÓR WŁASNY – jest on możliwy po zatwierdzeniu, oraz opłaceniu Zamówienia po wcześniejszym ustaleniu terminu odbioru z Sprzedającym. Odbiór towaru może odbywać się tylko w wyznaczonym dniu przez Sprzedającego w godzinach od 11.00 do 15.00 w siedzibie firmy 41-500 Chorzów, ul. Katowicka 18A;
b) druga opcja to DOSTAWA TOBI-TRADE – Sprzedający dostarcza na własny koszt przesyłkę do Klienta, w terminie do 48 godzin od momentu akceptacji Zamówienia przez Sprzedającego, oraz po opłaceniu i zaksięgowaniu należnej kwoty za Towar na koncie Sprzedającego. O dokładnym terminie dostawy Sprzedający informuje Klienta w terminie do 24 godzin przed dostawą drogą mailową lub telefonicznie. Sprzedający dostarcza przesyłki na własny koszt w odległości do 30km od siedziby firmy;
c) trzecia możliwość to dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej. Dostawa taka następuje w terminie do 7 dni roboczych od momentu akceptacji Zamówienia przez Sprzedającego, oraz po opłaceniu i zaksięgowaniu należnej kwoty za Towar na koncie Sprzedającego.
2. Uszkodzenia lub braki w dostawie:
a) Przesyłki kurierskie objęte są ubezpieczeniem od uszkodzeń w transporcie. Ubezpieczenie wygasa z chwilą wręczenia przesyłki odbiorcy, tym samym zwracamy uwagę, aby sprawdzić przesyłkę pod kątem uszkodzeń mechanicznych w obecności kuriera;
b) w przypadku dostrzeżenia uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu lub braku towaru w przesyłce, rekomenduje się aby klient wraz z dostawcą/kurierem sporządził i podpisał protokół uszkodzenia przesyłki. Po otrzymaniu wyjaśnienia od przedstawiciela spedytora (firmy kurierskiej), Sprzedający kontaktuje się z Klientem w celu podjęcia dalszych decyzji odnośnie ponownej wysyłki Towaru lub anulowania Zamówienia i zwrotu gotówki.
3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności finansowej za niedostarczenie przesyłki z powodu błędnie podanego adresu przez Klienta. W takim przypadku Klient jest proszony o ponowne uiszczenie opłaty za przesyłkę lub w przeciwnym wypadku Zamówienie jest anulowane.
4. Nieobecność w momencie dostawy w przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej – Klient, który był nieobecny w momencie dostawy, może odebrać przesyłkę we wskazanym oddziale firmy kurierskiej w terminie do 3 dni roboczych, lub poczekać na kolejną próbę doręczenia przesyłki. Po trzeciej próbie dostarczenia przesyłki przez kuriera, w przypadku nieobecności Klienta, przesyłka ta zostaje anulowana i zwrócona przez firmę kurierską do Sprzedającego. Sprzedający anuluje Zamówienie i odeśle płatność do 14 dni kalendarzowych pomniejszoną o kwotę za przesyłkę. W przypadku realizowania dostawy za pośrednictwem transportu Sprzedającego w przypadku nieobecności Klienta przy dostawie, Klient zostaje o tym poinformowany telefonicznie gdzie zostanie uzgodniony kolejny termin dostawy. Po trzech próbach dostawy Zamówienie zostanie anulowane przez Sprzedającego, płatność zostanie zwrócona Klientowi w terminie do 14 dni kalendarzowych. Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o nieobecności w ustalonym terminie dostawy minimum 12 godzin wcześniej.
5. Na dostawy realizowane przez firmy zewnętrzne (kurierskie), obowiązuje wewnętrzny regulamin przewoźnika.
6. Dodatkowe koszty dostawy, realizowane przez Sprzedającego:
a) jeżeli wartość zamówienia jest poniżej 119,99zł brutto, Sprzedający dolicza do zamówienia koszt dostawy w wysokości 10,00zł brutto;
b) jeżeli wartość zamówienia jest w przedziale 120,00-199,00zł brutto, Sprzedający dolicza do zamówienia koszt dostawy w wysokości 7,00zł brutto;
c) zamówienia o wartości powyżej 200,00zł brutto realizowane są bez dodatkowych opłat.
VII. REKLAMACJE
1. Rękojmia:
a) Sprzedający (Sklep Internetowy) ma obowiązek dostarczania Klientom Towar bez wad. Ustawa Kodeksu Cywilnego przewiduje o odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi, jeżeli Towar sprzedany ma wadę fizyczną lub prawną. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Konsumentowi;
b) Sprzedający (Sklep Internetowy) wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Towarów w stosunku do Klientów nie będących Konsumentami;
c) Reklamacje Towaru w czasie objętym rękojmią możliwa jest w dowolnej formie pisemnej poprzez wysłanie pisma na adres Siedziby firmy, lub wysłanie pisma na adres poczty elektronicznej Sprzedającego. W piśmie musi zostać zawarta informacja o jaki Towar chodzi, nr faktury lub paragonu, nr partii towaru, szczegółowy opis wady Towaru;
d) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć wadliwy Towar na adres siedziby Sprzedającego. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Towaru przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione lub niemożliwe, Konsument zobowiązany jest udostępnić Towar Sprzedającemu w miejscu, w którym Towar się znajduje;
e) Sprzedający jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez Konsumenta oświadczenia o realizacji uprawnień reklamacyjnych;
f) Jeżeli Towar ma wadę, Konsument może złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działać:
a. wymiany Towaru na nowy;
b. naprawy Towaru;
c. obniżenia ceny Towaru;
d. odstąpienia od Umowy – o ile wada ma charakter istotny.
g) Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może żądać wymiany Towaru na Towar wolny od wad, albo usunięcia wady Towaru. Sprzedający jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwego Towaru w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagało by nadmiernych kosztów;
h) Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od umowy. Chyba, że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad, lub usunie usterkę Towaru. Ograniczenie to nie ma zastosowania jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego, albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
2. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wad, żądać wymiany Towaru na wolny od wad, albo zamiast wymiany Towaru zażądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy, albo wymagałoby to nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wad. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
4. Jeżeli spośród sprzedanych Towarów tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Towarów wolnych od wad bez szkody dla obu stron, uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy ograniczone jest tylko do wadliwych Towarów.
5. Jeżeli Towar wadliwy został zamontowany, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania Towaru po dokonaniu wymiany lub naprawy Towaru wadliwego. Konsument jest jednak wówczas zobowiązany ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę zakupionego Towaru, albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania Towaru do wysokości jego ceny.
6. Koszty naprawy lub wymiany, w szczególności koszty demontażu i dostarczenia Towaru, robocizny, materiałów, oraz ponownego zamontowania i uruchomienia, ponosi Sprzedający.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy lub reklamacji Towaru z Zamówienia, do którego został dołączony gratis promocyjny, Klient zobowiązany jest zwrócić także przedmiot gratis, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie (zwroty). W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sklep Internetowy zwróci Klientowi cenę zwróconych lub zareklamowanych Towarów, pomniejszoną o wartość gratisu, zgodnie z ceną gratisu.
VIII. POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA PLIKÓW COOKIES
1. Dokonując rejestracji w Sklepie Internetowym, Klient dobrowolnie wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, zachowując prawo do wglądu poprawy i usunięcia ich z bazy.
2. Sprzedający jest administratorem danych osobowych dotyczących Klientów. Sprzedający przestrzega zasad ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, oraz o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku. Dane osobowe zawarte w niniejszej Umowie Sprzedający będzie przetwarzać wyłącznie w celu zawarcia i realizacji przedmiotowej transakcji oraz gdy będzie to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratora danych, albo odbiorców danych. Przetwarzanie nie naruszy praw i wolności osoby, której dane dotyczą i nie będzie udostępniać innym podmiotom z wyjątkiem podmiotów uprawnionych, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi oraz z zastrzeżeniem przepisów niniejszego działu. Sprzedający informuje niniejszym o prawie osób udostępniających swoje dane do wglądu do danych oraz ich poprawiania zgodnie art. 32-35 ustawy danych osobowych. Dane osobowe Klienta oraz ich adresy e-mail nie są udostępniane podmiotom trzecim, za wyjątkiem firm pośredniczących w transakcji płatniczych, dla których dane te są niezbędne do realizacji płatności, oraz dla dostawców, dla których dane te są niezbędne do dostarczenia Towaru.
3. W czasie wizyty na stronie internetowej Sklepu Internetowego, automatycznie gromadzone są pliki cookies przechowujące informacje związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego, oraz pliki cookies stałe, które pozostają w pamięci urządzenia służącego do przeglądania strony przez czas określony w ich parametrach lub do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
4. Niniejszym, Klient/Użytkownik zostaje poinformowany, że korzystanie z niniejszej witryny internetowej Sklepu Internetowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez podmioty wymienione w niniejszym Regulaminie.
5. Odnośnie plików cookies, Użytkownik może wyrazić zgodę na stosowanie plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki. Użytkownik może także zrezygnować z cookies wybierając odpowiednie ustawienia w przeglądarce internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione tak aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie Użytkownika. Szczegółowe informacje odnośnie możliwości i sposobach obsługi plików cookies są dostępne w ustawieniach przeglądarki internetowej. Należy jednak pamiętać, że w przypadku usuwania bądź ograniczania korzystania z plików cookies, korzystanie z niektórych funkcji Sklepu Internetowego może być utrudnione lub niemożliwe.
6. Korzystanie z niektórych opcji serwisu, jak np.: historia zakupów, jest możliwe tylko po dokonaniu pełnej rejestracji w systemie Sklepu Internetowego. Rejestracja jest dobrowolna i nie wymaga się jej do złożenia Zamówienia. W czasie rejestracji Klient jest proszony o podanie imienia i nazwiska, nazwy firmy, nr telefonu, adresu e-mail, numeru NIP firmy, loginu i hasła. Czynności rejestracyjne są dokonywane jednorazowo.
7. Login i hasło mają charakter poufny. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody spowodowane ujawnieniem loginu lub hasła osobom trzecim. Klient korzystający z loginu i hasła zobowiązany jest do aktualizacji swoich danych osobowych i informacyjnych podanych podczas rejestracji, każdorazowo w przypadku ich zmiany. Odpowiedzialność za brak aktualnych danych ponosi Klient.
8. Klienci, którzy nie są zarejestrowani również mogą składać Zamówienia, wówczas przy każdym zakupie będą proszeni o podanie wszystkich niezbędnych danych osobowych i informacyjnych.
9. Dane gromadzone podczas rejestracji lub zakupów są wykorzystywane do prawidłowej realizacji Zamówień, a także do śledzenia statusu Zamówienia i dokonywania w nim zmian na życzenie Klienta zanim zostanie ono zrealizowane i wysłane. Klienci zachowują prawo do wglądu, poprawy oraz usunięcia swoich danych osobowych z bazy adresowej po zarejestrowaniu Zamówienia zgodnie z art. 32-35 ustawy o ochronie danych osobowych. Czynności tych dokonać można z poziomu Sklepu Internetowego po zalogowaniu się, lub telefonicznie kontaktując się z Sprzedającym.
10. Każdorazowy kontakt z obsługą Sklepu Internetowego za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail, wiąże się z wykorzystywaniem podanych danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi. Konsultanci kontaktują się z Klientami za pośrednictwem tych samych kanałów komunikacji.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin świadczenia spełnia wymogi określone ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.Nr144, poz. 1204 z późn. zm.).
2. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawa o prawach konsumenta, a także inne przepisy obowiązującego prawa. Dla celów wykonania Regulaminu oraz umowy, zastosowanie ma prawo polskie. W przypadku sporu z Klientem nie będącym Konsumentem właściwym dla rozstrzygania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
3. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu oraz zasad dotyczących polityki prywatności Sklepu Internetowego.