ODSTĄPIENIE KONSUMENTA OD UMOWY
1. Na mocy Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014.827), Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny przez poinformowanie Sklepu Internetowego o swojej decyzji o odstąpieniu Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Towaru, a w przypadku Umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczone osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
2. Aby skorzystać z prawa od odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sklep Internetowy o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia poprzez pismo wysłane pocztą na adres siedziby Sprzedającego, lub mailem na adres tobi@tobi-trade.pl Jeżeli Konsument skorzysta z możliwości odstąpienia w drodze elektronicznej tj. poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy, informacją zwrotną również drogą elektroniczną.
3. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy aby Konsument wysłał Sprzedającemu informację wykonania prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu od odstąpienia od Umowy.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sklep Internetowy zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności wynikające z zakupu Towaru, za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy. Płatności zostaną zwrócone na konto Konsumenta w taki sam sposób w jaki Konsument zapłacił Sprzedającemu za Towar. Chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Sprzedający zwróci płatności w terminie do 21 dni roboczych, od dnia w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, po otrzymaniu zwrotu Towaru od Konsumenta.
5. Sklep Internetowy może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia do Sklepu Internetowego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument zobowiązany jest odesłać lub przekazać Towar osobiście do Siedziby Sprzedającego, Sklepu Internetowego niezwłocznie po przesłaniu pisma o odstąpieniu od Umowy, a w każdym razie nie później niż 7 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sklep Internetowy o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 7 dni od dnia, w którym Sklep Internetowy został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
6. Konsument musi ponieść wszelkie koszty związane z dostarczeniem Towaru do siedziby Sprzedającego, Sklepu Internetowego. Konsument pozostaje bez prawa o zwrot poniesionych kosztów.
7. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
a) w której cena zależy od wahań kursu na rynkach finansowych, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić (zmiany cen) przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter, zostaną nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań kursów na rynkach finansowych, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli;
g) w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.